Returnering & Ombytning

Når vi modtager din bestilling, sørger vi altid for at dampe tøjet og pakke det fint ind i silkepapir. Selvom du køber tøj til dig selv, må du jo gerne føle dig lidt forkælet! Det er også vigtigt for os, at du føler dig tryg og sikker når du handler på strutshop.dk, så du er også altid velkommen til at ringe til os, hvis du har spørgsmål til størrelser, pasform, brug af viklen eller andet. Vi har stor erfaring; både i kraft af vores fysiske butik, hvor vi kender pasformen og vejleder vores kunder, men også fordi vi næsten alle sammen har været gravide og nybagte mødre, og dermed kender de udfordringer, der følger med en voksende strutmave og behovet for let adgang til amning.


Du må selvfølgelig pakke dine varer ud og prøve dem (undtagen forseglede varer selvfølgeligt, som fx neglelak) - men du må naturligvis ikke bruge varen. Du kan prøve dine nye ventejeans eller ammekjolen, men du må ikke bruge dem udover, hvad du må i en fysisk butik. Du må gerne returnere en vare, selvom den har været brugt (undtagen forseglede varer), men hvis varen viser tegn på brug eller er blevet skadet, så må du forvente en værdiforringelse og du kan ikke forvente at få det fulde beløb refunderet. Hvis varen er blevet værdiløs (hvis den eksempelvis er gået i stykker eller er blevet plettet), så kan vi ikke sælge den videre - og du kan ikke få dine penge retur. Det er ifølge reglerne sælger, der vurderer omfanget af værdiforringelsen.

Vi ombytter GRATIS til en anden størrelse.

Hvis størrelsen ikke passer, ombytter Strut gratis til den rigtige størrelse indenfor Danmark. Du skal bare sende den forkerte størrelse retur og skrive på ombytningssedlen hvilken størrelse, du ønsker at ombytte til. Så snart vi har modtaget din returforsendelse, sender vi gratis den nye størrelse afsted til dig med GLS til afhentning i pakkeshop. Det letteste er, at du bestiller varen i den rigtige størrelse i strutshop.dk og skriver at det er en ombytning i kommentar-feltet. Så deler vi fragten på ombytningen.

Returnering af en vare

Gør os opmærksom på, at du returnerer varen inden 14 dage efter modtagelsen. Altså inden 14 dage efter at varen er klar til afhentning på posthus, i Strut eller er blevet leveret. Du kan blot udfylde den returseddel, du finder vedlagt i din pakke eller ringe til os.
Efter 14 dage bortfalder din ret til at returnere varen; herunder at få pengene retur og/eller få et tilgodebevis til Strut. Kontakt os i særlige tilfælde, hvor du ikke når at hente varen inden de 14 dage - det kan eksempelvis være din fødsel eller sygdom - vi er til at tale med. Strut forbeholder sig ret til ikke at acceptere en for sen returnering, såfremt der ikke foreligger en skriftlig aftale om at forlænge returretten.

Husk at gemme din postkvittering som dokumentation for, at varen er afsendt. Vi modtager ikke pakker sendt uden omdeling eller breve sendt pr efterkrav.

Bemærk: Beløbet bliver refunderet til det kort, det er foretaget med. Afhængigt af, hvilken bank, der er tale om, kan der gå op til 3 bankdage, før beløbet kan ses på din konto.


I tvivlstilfælde er det købers ansvar:

  • at bevise, at meddelelsen om returnering af afsendt til sælger
  • at kunne bevise, at varen er afsendt
  • betale returforsendelse (eller aflevere varen i Strut på Fælledvej)
  • at være opmærksom på, at en ikke afhentet pakke ikke er ensbetydende med annullering af købet. Returnering af pakken afholdes således af køber. Der påregnes 100 DKK i gebyr for ikke-afhentede pakker, der sendes retur til Strut.

Sælger kan:

  • fratrække ekstraomkostninger, hvis du vælger en dyrere forsendelse end der tilbydes.
  • fratrække penge fra refunderingen, hvis varens værdi er forringet.

Læs alt om de nye regler, pr. 13.6.2014, for e-handel på den offentlige forbrugerportal, forbrug.dk lige HER.

Forsendelser indenfor DANMARK:

Vi bestræber os på at sende din pakke afsted så hurtigt som muligt. Bestiller du inden kl.12, sender vi som regel samme dag.
Strut leverer til alle adresser i Danmark og alle pakker leveres med GLS. Du vælger selv om du ønsker levering MED eller UDEN omdeling, eller om du selv vil afhente din ordre i Strut på Fælledvej.

Leveringspriser:

  • Gratis afhentning af din ordre i butikken på Fælledvej 13, 2200 Kbh N
  • Uden omdeling til 29 kr.: pakken leveres til nærmeste pakkeshop
  • Med omdeling til 69 kr.: pakken leveres på din adresse


Forsendelser og leveringspriser til UDLANDET:

Strutshop.dk kan i princippet levere til hele verden.

  • Ved køb over 2500 DKK er leveringen gratis.
  • Ved køb under 2500 DKK koster levering 200 DKK til lande inden for EU 200 DKK og 300 DKK til lande uden for EU

Leveringstiden varierer mellem 2-17 hverdage, afhængigt af hvilket land, varen sendes til.
Det er vigtigt, at du ved modtagelse/afhentning sikrer dig, at varen ikke er beskadiget. Har du yderligere spørgsmål til forsendelse uden for Danmark er du meget velkommen til at skrive til os på info@strutshop.dk

Betaling

Pengene bliver først trukket fra din konto, når varen er færdigpakket og klar til afsending. Du kan betale med alle VISA-kort (debit/kredit), VisaDankort, Dankort, Mastercard, Maestro og via mobilpay.
Du kan handle taxfree på strutshop.dk.

Reklamation

Du har 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten gælder fabrikations- og materialefejl, der er opstået ved normal anvendelse af varen. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage grundet forkert anvendelse, dårlig vedligeholdelse, voldsomme eller uautoriserede indgreb. Strutshop.dk refunderer rimelige fragtomkostninger, når reklamationen er berettiget.
Reklamationen skal meddeles indenfor 2 måneder efter fejlen er opdaget. Send en mail til info@strutshop.dk med din bon/ordrenummer, beskrivelse og et foto af fejlen. Herefter kontakter vi dig for at aftale nærmere og om det er nødvendigt at du sender varen retur til os. Hvis varen skal retur til os beder vi af hygiejniske årsager om at den er ren og om muligt nyvasket. 

Varen skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger på en godkendt reklamation. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Ved reklamation skal der medsendes kvittering for købet.

Returvarer og reklamationer sendes til:
Strut
Fælledvej 13
2200 København N

Priser

Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) og er inkl. 25% moms. Udover eventuel porto er der ingen ekstra gebyrer.
Priserne er gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland. Der tages forbehold for leveringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.

GIV EN GAVE - med en personlig hilsen

Vi sender gerne din gave direkte til modtageren. Du indtaster blot modtagererens adresse i feltet "leveringsadresse". Vi damper altid tøjet og pakker det pænt ind i silkepapir før vi afsender din bestilling. Vi pakker også gerne din gave flot ind i gavepapir - sæt hak i feltet "Gaveindpakning" under din bestilling.

Ønsker du at sende en personlig hilsen til modtageren, kan du skrive den i kommentarfeltet, så sørger vi for at sætte din hilsen på et kort, der vedlægges gaven. Hvis ikke vi skal vedlægge fakturaen ved pakken, så skriv det i kommentarfeltet.

Sikkerhed

Det er sikkert at handle med Dankort på strutshop.dk. Betalingen gennemføres af QuickPay og PBS og foregår 100% SSL krypteret. Det er kun det beløb, der er angivet, som trækkes fra kontoen. Skulle der mod forventning være en difference på det beløb, du skal betale og det beløb, der er angivet (f.eks ved en udsolgt vare e.lign), bliver der kun trukket det beløb, du reelt får varer for.

Strut har ingen adgang til data om dit betalingskort. Vi foretager registrering af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Alle personlige oplysninger, data eller billeder sendt til Strut er fortrolige og videregives ikke til andre. Informationerne opbevares sikkert og utilgængeligt for andre.

Vores hjemmeside og indkøbspose er opbygget omkring cookies. Cookies kan altid slettes igen, når du ønsker det.

Returnering og ombytning i Strut på Fælledvej

For varer købt i butikken på Fælledvej gælder følgende returregler:

  • 3 dages fuld returret (penge gives retur mod gyldig bon)
  • 8 dages bytteret (varen byttes til anden vare eller tilgodebevis udstedes)
  • Udsalgsvarer og nedsatte varer byttes ikke og tages ikke retur - undtagen til anden størrelse.

Er du eller baby blevet syge eller gik du pludselig i fødsel og har derfor ikke kunnet overholde returfristen? Ring eller skriv til os. Vi er til at tale med, men du skal have en aftale med os forinden for at evt kunne returnere en vare efter fristen er udløbet.